Friday, March 26, 2010

BERJALAN LEBIH BAIK DARIPADA BERLARI


Ingin aku belari,,
Jauh,,ke bukit pelarian
Berharap kan aku dapat
Kehijauan kan ku sapa

Aku menjerit,,,bersujud ku di bukit yang terjal
Dengan membawa seribu harapan

Sang bayu meniup ke galauan
Mataku perih ,kian berderai
Menatap jurangnya kenistaan
Dalam kelam,gelap dan curam
Sadarkah aku,,,akan kenyataan?

Andai pohon rindang itu
Mampu menaungiku dari segala cuah hujan
Takkan aku menangis dalam kedingingan
Sungguh aku tak mampu
Bayangan itu
Selalu ada dan tak pernah sirna

Mengapa,,???

Haruskah aku bertanya, sedang aku tau jawabnya?

Bialah ku simpan angan itu di dalam
Entah sampai kapan
Bialah semua itu tebawa oleh waktu
Perjalan waktulah yang menjawab semua itu

Biar bejalan apa adanya seribu angan angan,,,,
Hmmm....




-----------------------by FAFA CeBlitar

0 apresiasi sahabat:

Post a Comment

Kritik dan saran amatlah diharapkan.
Salam hormat & happy blogging.

BERBAGI DAN SALING BELAJAR